12 Haziran 2015 Cuma

İyi tatiller! (Yaz Tatilinde Ne Yapmalı?)


Merhaba arkadaşlar! Bu gün itibariyle okul dönemine bir ara vermiş olduk. Bu yaklaşık üç ay sürecek yaz tatili! Üç ay -90 gün- her yaz tatilinin başında fazla uzun geliyor ama tatil başlayınca bu his yok oluyor ve zaman akıp gidiyor ve bu cümle gereksiz uzun oldu... Bu yazımda da bazı yaz tatili planlarımdan bahsedeceğim. Bunlar üzerinden kendimce tavsiyeler verip boş zamanlarınızda yapabileceğiniz etkinlik fikirleri söyleyeceğim. Tavsiyelerim biraz ortaokul ve lise dönemlerine uygun kaçabilir. Hadi başlayalım!

Ben de birçoğunuz gibi bir sürü kitap okumayı planlıyorum. :) Okumak isteyip okuyamadığım bir çok kitabı okuyacağıma inanıyorum. Size tavsiyem kitaplarınızı önceden belirlenmiş bir sıra ile okumayın. Bunun yerine canınız hangi kitabı çekerse onu okuyun. Birde hepimizin tonlarca kitabı olmadığı için kütüphanelere yönelin derim ben. Yaşadığınız yerdeki bir kütüphanede üyeliğiniz olsun ve kıtlığa düştüğünüzde oradaki kitaplara da bir bakın derim. Bunları yazan ben bunu yapmadım ama okul kitaplığından yaz tatili için 9 kadar kitabı ödünç aldım ki arkadaşlarımdan alacağım kitaplar ve kendi kitaplarım bana yetecektir. Ama ben de fırsatını bulduğumda üye olurum sanırım. Çoğu kütüphanede gençlerin özellikle hoşlandığı fantastik türüne ait kitaplar da mevcut, ben eskiden sadece klasikler var sanırdım -hep cahil- ama değil .

Çeşitli yaz kursları bence yaz tatilini daha verimli getirmenin bir yolu. Dil, spor, müzik, okul dersleri gibi birçok alanda açılan kurslara gitmenizi tavsiye ederim.

Şimdi de DIY(do-it-yourself) yani kendin yap projelerinden bahsedicem. Ben özellikle takı yapımlarından hoşlanıyorum ama takı harici bir dürü şey  de yapabilirsiniz, kendiniz üretemezseniz İnternet ne güne duruyor.:D Bahsetmem bu kadardı. Diğer maddeye geçelim...

Bol bol -dikkat edin de gözünüz bozulmasın- dizi-film izleyebilirsiniz. :) Özellikle yabancı dil dizileri altyazı ile izlerseniz bu dili öğrenirken sizi kolaylık olacaktır. Çünkü kulak aşinalığı oluşur. Aşırıya kaçmayın. Başladığınızda duramıyorsanız kendi kendinize belli bir sınır koyun (günde mesela 2 bölüm izleyeceğim.gibi) ve bu sınıra uymaya çalışın. Veya mesela bir hafta yabancı bir hafta Türk filmi izleyebilirsiniz.
*Daha sonra film önerisi yapacağım bir post yayınlayacağım.

Bulmacalar çözün, araştırmalar yapın. Sakın ha beyninizi tembellik çukuruna atmayın. Kritik senelerde iseniz ders çalışmayı ihmal etmeyin. Bir arkadaş lisede eşit ağırlık seçenlere sıkıldıkça fizik sorusu çözün demişfkgewgijl...x...x....

 Dahası yemek yapmayı deneyebilir, örgü örebilir veya biraz kızça kaçmayan bir çok yeni şey deneyebilirsiniz. Aranızda daha çılgın insanların olduğunu biliyorum. Ben size öneri yapamam -ezik hayal gücü- ama  bunu okuyorsanız araştırın ve çılgınca .düşündüm de eğitici şeylerde eğlenceli olabilirler evet evet eğitici şeyler yapın. Bu postta size teşvik olsun.

Günlük yazın. Yazın ki;
Sevgili günlük,
Bugün kalktım. Yemek yedim. TV izledim. Yemek yedim. Uyudum. Bay...
Sevgili günlük,
Dünün aynısı oldu. Bay...
Umarım tatiliniz çok daha iyi verimli geçer. Hepinize iyi tatiller! Bir daha ki yayında görüşmek üzere, kendinize iyi bakın. :) Daha farklı parlak fikirleriniz varsa yorum olarak bıraksanız sevinirim ve diğer insanlarda sevinebilir yani bilemiyorum.


1 yorum:

  1. benim tatil planlarım da tam olarak böyle tabii bir de blogla ilgileneceğim.Faydalı bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil