15 Mayıs 2018 Salı

Percy Jackson Ve Yunan Kahramanları - Rick Riordan | KİTAP İNCELEME |

Selamlar! 
Yıl olmuş 2018, ben yunan kahramanlarını yeni okuyorum. Nerede o eski demigod ruhu? 
Aslına bakarsınız çok daha iyi oldu şimdi okumam. Çok ihtiyacım varmış (öhö ösys mağduru), Percy’nin beni eğlendirmesine, anlattıklarının iğrendirmesine! "CİDDİ İĞRENÇLİK UYARISI!!" gibi bilgilendirmelere dikkat edin. 

Bu yıl okuduğum beşinci kitap "Percy Jackson Ve Yunan Kahramanları". Özellikle diğer Percy Jackson kitaplarını sevenlerin öleceği, diğerlerinin de bayılacağı kitap. Tamam herkes değil belki.


 Kitabın Özgün Adı: Percy Jackson's Greek Heroes

 Çeviri: Taylan Taftaf
 Yayınevi: Doğan Egmont
 Sayfa Sayısı: 534

Kim kesti Medusa'nın kafasını? Kim dişi bir ayı tarafından büyütüldü? Kim Pegasus'u evcilleştirdi? Ve ne oldu şu Altın Post'a? Bu soruların yanıtlarını ancak bir yarı-tanrı verebilir ve Percy Jackson, Perseus'un, Atalanta'nın, Bellerophon'un ve diğer önemli Yunan kahramanlarının maceralarını anlatmak için tekrar karşınızda!

Okuyucuların Percy'den bekleyeceği şekilde eğlenceli bir tarzda yazılmış bu hikâyeleri Rick Riordan'ın sadık takipçileri ve bir kahramana ihtiyacı olan herkes kesinlikle okumalı.
"Benim başımdan da bazı kötü olaylar geçti geçmesine ama size anlatacağım kahramanların hikâyeleri tam anlamıyla eski toprak kötü şans vakaları. Bu kahramanlar daha önce kimsenin batırmadığı yerlerde on numara beş yıldız batırdılar..."



Kitabın fiziksel özelliklerinden başlayayım bakalım. Sayfa kalınlığı yok, kitabın görünen kalınlığı iki yüz sayfa aslında olan beş yüz. Bunun avantajı kitabın hafif olması bence.  Kapaktaki çizimler çok güzel ve içerikle uyumlu. İnsanın bir bakası geliyor. Kullanılan font güzel ve uyumlu. Baya sevdim ben kapağın her şeyini. 

Şimdi biraz kitabın içeriğinden daha ayrıntılı bahsedeyim. Kitap giriş hariç on iki bölümden oluşup on iki yunan kahramanın hikayelerine yer veriyor. Herkül'den, Perseus'a; müziğiyle ağlatan Orfe'den, Amazonların kraliçesi Otrera'ya yunan kahramanlarının en ünlülerinin ıstırap dolu fakat kahramanca hayatları eğlenceli bir dille, Percy Jackson'un anlatımından, okura sunulmuş.  'Olimpos Kahramanları' serisine ve 'Yunan Tanrıları' kitaplarına atıflar var. Sayıları oldukça az, bu da bana fazla az geldi. Percy, bazen fazla günümüz terim ve teknolojilerine yer vermiş anlatırken. Bu ise biraz rahatsız etti açıkçası. 

Daha fazla nelerden bahsedebilirim bilmiyorum. Tüm karakter mitolojiden alınıp üzerilerinde çalışılmış. Şunu unutmayalım ki mitolojide bir olay çok farklı şekillerde anlatılabilir.

Kitabı eğlenerek okudum. Bitmesini hiç istemedim. Her güzel şeyin bir sonu var, üzücü şekilde. Hepsini bir-iki günde okumayı denemeyin. O zaman sıkar. Çünkü mitler ve mitoloji çok karışık. Benim puanım 5/5.  

Bu kitaptan önce okumadıysanız "Yunan Tanrıları"nı tavsiye ederim. Daha temelden almış olursunuz ve genel kültür olarak işe yarar. Kahramanlardan daha popüler bir konudur. Onun yıllar önce yazdığım incelemesi için buraya tıklayabilirsiniz. 

Başka yazılarda görüşmek üzere. Kitaplarla kalın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder